Formát: Audio CD, Remasterováno, Gold Edition 20 Žánr: Klasika, Orchestrální hudba Délka: 1:02:25 Skladatel: Petr Iljič Čajkovskij Tato edice obsahuje nahrávky: • Koncert č. 1 b moll pro klavír a orchestr op. 23 • Italské capriccio op. 45 • Slavnostní předehra 1812 op. 49 Při prvních tónech slavné introdukce Čajkovského Klavírního koncertu otevře posluchač překvapením ústa. Nádherné téma, při němž by se měla dmout hruď, zní v podání Svjatoslava Richtera a České filharmonie jako vytrubování k poslednímu... Celý popis
Koupit za 209 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Karel Ančerl : Gold 20 - Koncert pro klavír a orch. b moll, Italské capriccio, Slavnostní předehra CD
Doprava:
59 Kč
Skladem
209 Kč
Koupit za 209 Kč
Česká filharmonie, Ančerl Karel: Gold Edition 20 Čajkovskij : Koncert pro klavír a orch. b moll, Italské capriccio, Slavnostní předehra - CD
Doprava:
59 Kč
Skladem
219 Kč
Koupit za 219 Kč
Ančerl Gold Edition 20: Čajkovskij, P.I. Koncert pro klavír a orch. b moll, Italské capriccio / Svjatoslav Richter (CD) (Svjatoslav Richter, Czech Philharmonic Orchestra, Karel Ancerl)
Doprava:
49 Kč
Skladem
249 Kč
Koupit za 249 Kč
Gold Edition 20 Čajkovskij: Koncert pro klavír a orch. b moll, Italské capriccio, Slavnost
Doprava:
45 Kč
Skladem
224 Kč
Koupit za 224 Kč
Petr Iljič Čajkovskij / Karel Ančerl - Gold Edition (CD)
Doprava:
69 Kč
224 Kč
Koupit za 224 Kč
Popis
Formát: Audio CD, Remasterováno, Gold Edition 20
Žánr: Klasika, Orchestrální hudba
Délka: 1:02:25
Skladatel: Petr Iljič Čajkovskij
Tato edice obsahuje nahrávky:
• Koncert č. 1 b moll pro klavír a orchestr op. 23
• Italské capriccio op. 45
• Slavnostní předehra 1812 op. 49
Při prvních tónech slavné introdukce Čajkovského Klavírního koncertu otevře posluchač překvapením ústa. Nádherné téma, při němž by se měla dmout hruď, zní v podání Svjatoslava Richtera a České filharmonie jako vytrubování k poslednímu soudu doprovázené kanonádou. Po zpěvnosti není téměř stopy, výrazně akcentované první doby i jednotlivé čtvrtky připomínají spíš marš (byť třídobý) a Richterova hra působí při vší dokonalosti občas tak groteskně, až jsme na pochybách, jestli to pianista i dirigent myslí opravdu vážně. Jenomže v okamžiku, kdy před závěrem introdukce nastoupí klavír s doprovodnými triolovými akordy, se celá ta podivná maškaráda náhle zlomí a je jasné, že uslyšíme slavný Čajkovského "bémol" sice v nezvyklém balení, ale určitě se u něho nebudeme nudit.
Při hlavním tématu bychom asi místo Čajkovského hádali spíš Prokofjeva (a možná i Bartóka), ale vedlejší téma hraje už Richter s nenapodobitelnou poetičností, kterou oceníme i ve skvěle vystavěné kadenci. Volná věta je velmi vylehčená v úhozu i v tempu, přičemž v nezvykle rychlé a lehce ironické střední části znovu musíme myslet na Prokofjeva.
Během poslechu celého koncertu nabudeme dojmu, že všude tam, kde to skladatel jen trochu dovolí, žene Richter tempo závratně vpřed. Vzhledem k jeho fantastické technice mu to nemáme za zlé, ba naopak - to, co předvádí, je opravdu úžasné. Richterova hra je tak fascinující, že orchestr vnímáme - přes jeho nesporné kvality - spíš jako pozadí pianistova výkonu.
Zato v obou dalších slavných Čajkovského skladbách si hru České filharmonie vychutnáme naplno. Odlehčená a poměrně nezávazná hudba Italského capriccia získala pod Ančerlovým vedením kvality symfonické básně (s překvapivými dramatickými momenty), v Předehře 1812 oceníme, jak dirigent šetří silou v "popisných" bitevních scénách a nechává celou skladbu gradovat v efektním závěru. Mimořádně dobrá je i technická kvalita přepisu.
Účinkují:
Klavír: Svjatoslav Richter
Dirigent: Karel Ančerl
Hudební těleso: Česká filharmonie
Žánr: Klasika, Orchestrální hudba
Délka: 1:02:25
Skladatel: Petr Iljič Čajkovskij
Tato edice obsahuje nahrávky:
• Koncert č. 1 b moll pro klavír a orchestr op. 23
• Italské capriccio op. 45
• Slavnostní předehra 1812 op. 49
Při prvních tónech slavné introdukce Čajkovského Klavírního koncertu otevře posluchač překvapením ústa. Nádherné téma, při němž by se měla dmout hruď, zní v podání Svjatoslava Richtera a České filharmonie jako vytrubování k poslednímu soudu doprovázené kanonádou. Po zpěvnosti není téměř stopy, výrazně akcentované první doby i jednotlivé čtvrtky připomínají spíš marš (byť třídobý) a Richterova hra působí při vší dokonalosti občas tak groteskně, až jsme na pochybách, jestli to pianista i dirigent myslí opravdu vážně. Jenomže v okamžiku, kdy před závěrem introdukce nastoupí klavír s doprovodnými triolovými akordy, se celá ta podivná maškaráda náhle zlomí a je jasné, že uslyšíme slavný Čajkovského "bémol" sice v nezvyklém balení, ale určitě se u něho nebudeme nudit.
Při hlavním tématu bychom asi místo Čajkovského hádali spíš Prokofjeva (a možná i Bartóka), ale vedlejší téma hraje už Richter s nenapodobitelnou poetičností, kterou oceníme i ve skvěle vystavěné kadenci. Volná věta je velmi vylehčená v úhozu i v tempu, přičemž v nezvykle rychlé a lehce ironické střední části znovu musíme myslet na Prokofjeva.
Během poslechu celého koncertu nabudeme dojmu, že všude tam, kde to skladatel jen trochu dovolí, žene Richter tempo závratně vpřed. Vzhledem k jeho fantastické technice mu to nemáme za zlé, ba naopak - to, co předvádí, je opravdu úžasné. Richterova hra je tak fascinující, že orchestr vnímáme - přes jeho nesporné kvality - spíš jako pozadí pianistova výkonu.
Zato v obou dalších slavných Čajkovského skladbách si hru České filharmonie vychutnáme naplno. Odlehčená a poměrně nezávazná hudba Italského capriccia získala pod Ančerlovým vedením kvality symfonické básně (s překvapivými dramatickými momenty), v Předehře 1812 oceníme, jak dirigent šetří silou v "popisných" bitevních scénách a nechává celou skladbu gradovat v efektním závěru. Mimořádně dobrá je i technická kvalita přepisu.
Účinkují:
Klavír: Svjatoslav Richter
Dirigent: Karel Ančerl
Hudební těleso: Česká filharmonie
Parametry
Rok vydání | 2003 |
Typ nosiče | CD |
Žánr | klasická hudba |
Vydavatelství | Supraphon |
Interpret | Čajkovskij Petr Iljič |