Stavebnice modelu slavné parní lokomotivy německé konstrukce DRB řada 52. Díky systému 2v1 je možné volit mezi verzí s německým druhoválečným označením, nebo označením Polských státních drah. Verze se liší nejen číslováním, barevnými doplňky, ale také typem čelních a koncových svítilen. Díky odnímatelné střeše je možné nahlédnout do vybavené strojovny. Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje.... Celý popis
Koupit za 2 647 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Parní lokomotiva DR BR 52/TY2 COBI 6283 - Historical Collection 1:35
Doprava:
49 Kč
2 647 Kč
Koupit za 2 647 Kč
COBI 6283 PARNÍ LOKOMOTIVA DR BR 52/TY2 1723
Doprava:
99 Kč
Skladem
3 306 Kč
Koupit za 3 306 Kč
Cobi 6283 II. světová válka Parní lokomotiva DRB Class 52_TY-2
Doprava:
zdarma
Skladem
3 299 Kč
Koupit za 3 299 Kč
Cobi 6283 II. světová válka Parní lokomotiva DRB Class 52_TY-2
Doprava:
zdarma
Skladem
3 299 Kč
Koupit za 3 299 Kč
Cobi 6283 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2, 1:35, 1723 kostek
Doprava:
69 Kč
Skladem
2 999 Kč
Koupit za 2 999 Kč
Popis
Stavebnice modelu slavné parní lokomotivy německé konstrukce DRB řada 52. Díky systému 2v1 je možné volit mezi verzí s německým druhoválečným označením, nebo označením Polských státních drah.
Verze se liší nejen číslováním, barevnými doplňky, ale také typem čelních a koncových svítilen. Díky odnímatelné střeše je možné nahlédnout do vybavené strojovny.
Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje.
Součástí balení je také pět segmentů realisticky vypadajícího kolejiště s pražci v dřevěném dekoru o celkové délce 65 cm. Kolejové segmenty mají otvory pro případnou montáž k podkladu železničního diorama. Součástí je také figurka německé a polského strojvůdce s emblémem Polských drah. Model je plně kompatibilní s kolejovým systémem jiných stavebnic a zvládá zakřivení R88.
Informace o skutečné lokomotivě:
První lokomotivu řady 52 s číslem 52.001 dokončila německá společnost Borsig 12. 9. 1942.
Ihned po dokončení vyrazila souprava s osmi vagóny na 5000 km dlouhou testovací jízdu po obsazených územích Evropy.
Konstruktéři lokomotivy se snažili o významné zjednodušení konstrukce vhodné pro rychlou výrobu, a tak parní lokomotiva sestávala z cca 5000 součástí, což je 1 tisíc méně, než měl předchozí model řady 50.
Stroj byl primárně určen pro válečnou logistiku německých říšských drah a byl vyráběn ve větších počtech v mnoha evropských továrnách jako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, nebo také Škoda Plzeň.
Lokomotivy řady 52 byly v Československu populární. Zde také získaly přezdívku "němka".
Velkou výhodou byla uzavřená kabina, která zejména v zimním období znamenala vyšší komfort pro obsluhu.
Zajímavé bylo technické řešení připojeného tendru, které umožňovalo jízdu plnou rychlostí vzad.
S příchodem dieslových lokomotiv řada 52 postupně zastarala a poslední kus byl vyroben v roce 1950.
Nejdéle zůstaly ve službě, a to až do 80. let lokomotivy v Turecku na starších tratích v okolí Izmiru.
Přesný počet vyrobených kusů není znám. Podle dochovaných záznamů bylo vyrobeno přibližně 6 285 ks.
Verze se liší nejen číslováním, barevnými doplňky, ale také typem čelních a koncových svítilen. Díky odnímatelné střeše je možné nahlédnout do vybavené strojovny.
Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje.
Součástí balení je také pět segmentů realisticky vypadajícího kolejiště s pražci v dřevěném dekoru o celkové délce 65 cm. Kolejové segmenty mají otvory pro případnou montáž k podkladu železničního diorama. Součástí je také figurka německé a polského strojvůdce s emblémem Polských drah. Model je plně kompatibilní s kolejovým systémem jiných stavebnic a zvládá zakřivení R88.
Informace o skutečné lokomotivě:
První lokomotivu řady 52 s číslem 52.001 dokončila německá společnost Borsig 12. 9. 1942.
Ihned po dokončení vyrazila souprava s osmi vagóny na 5000 km dlouhou testovací jízdu po obsazených územích Evropy.
Konstruktéři lokomotivy se snažili o významné zjednodušení konstrukce vhodné pro rychlou výrobu, a tak parní lokomotiva sestávala z cca 5000 součástí, což je 1 tisíc méně, než měl předchozí model řady 50.
Stroj byl primárně určen pro válečnou logistiku německých říšských drah a byl vyráběn ve větších počtech v mnoha evropských továrnách jako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, nebo také Škoda Plzeň.
Lokomotivy řady 52 byly v Československu populární. Zde také získaly přezdívku "němka".
Velkou výhodou byla uzavřená kabina, která zejména v zimním období znamenala vyšší komfort pro obsluhu.
Zajímavé bylo technické řešení připojeného tendru, které umožňovalo jízdu plnou rychlostí vzad.
S příchodem dieslových lokomotiv řada 52 postupně zastarala a poslední kus byl vyroben v roce 1950.
Nejdéle zůstaly ve službě, a to až do 80. let lokomotivy v Turecku na starších tratích v okolí Izmiru.
Přesný počet vyrobených kusů není znám. Podle dochovaných záznamů bylo vyrobeno přibližně 6 285 ks.
Parametry
Věk od | 10 let |
Určení | pro kluky |
Počet dílků | 1723 ks |
Výrobce | Cobi |