Postavte si model S-102, což je licenční verze stíhacího letounu MIG-15, vyráběného v Československu. Výroba proudových stíhaček byla velkým kvalitativním skokem v průmyslu SSSR. Brzy byly výrobní možnosti těchto vyspělých stíhaček přeneseny do Československa a Polska. S-102 se zpočátku vyráběl v závodě Rudy Letov a od roku 1953 v Aeru Vodochody. MIG-15 se stal sovětským exportním hitem a využívaly ho evropské země závislé na SSSR, ale i asijské a africké země. Stroje tohoto typu se zúčastnily... Celý popis
Koupit za 745 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Československý stíhací letoun S-102 (MIG-15) COBI 5821 - Cold War
Doprava:
49 Kč
Skladem
745 Kč
Koupit za 745 Kč
COBI 5821 LETADLO S-102 ČESKOSLOVENSKÁ AIR FORCE
Doprava:
99 Kč
Skladem
697 Kč
Koupit za 697 Kč
Cobi 5821 Československý stíhací letoun MIG 15 (S-102)
Doprava:
65 Kč
Skladem
789 Kč
Koupit za 789 Kč
COBI 5821 Cold War S-102 Czechoslovak Air Force, 1:32, 504 k, 1 f
Doprava:
zdarma
Skladem
999 Kč
Koupit za 999 Kč
COBI 5821 Cold War Československý stíhací letoun S-102 (MIG-15)
Doprava:
49 Kč
997 Kč
Koupit za 997 Kč
Popis
Postavte si model S-102, což je licenční verze stíhacího letounu MIG-15, vyráběného v Československu. Výroba proudových stíhaček byla velkým kvalitativním skokem v průmyslu SSSR.
Brzy byly výrobní možnosti těchto vyspělých stíhaček přeneseny do Československa a Polska. S-102 se zpočátku vyráběl v závodě Rudy Letov a od roku 1953 v Aeru Vodochody.
MIG-15 se stal sovětským exportním hitem a využívaly ho evropské země závislé na SSSR, ale i asijské a africké země.
Stroje tohoto typu se zúčastnily mnoha konfliktů, největší slávu získaly během korejské války, kdy na obloze bojovaly s americkým protějškem F-86 „Saber“.
Balení obsahuje 504 kostek stavebnice a 1 figurku pilota.
Víte, že:
S konstrukcí zcela nového proudového Sovětského letadla výrazně pomohly kořistní plány Focke-Wulfu Ta 183 zabavené v německých továrnách na konci druhé světové války.
Největším problémem pro konstruktéry MIGu byl v počátcích výroby proudových letadel motor. Sověti nejdříve zkoušeli zdokonalit původní německé motory BMW 003, ale tyto pokusy nebyly příliš úspěšné. Nakonec musel MIG požádat tehdejšího vůdce J. Stalina, aby se pokusil zakoupit britskou licenci od společnosti Rolls-Royce. Historické záznamy uvádějí, že na tuto žádost Stalin odpověděl ,,Který blázen by nám prodal licenci na výsledek tajného výzkumu". O to větší bylo pro Ruskou delegaci překvapení, když jim Britský ministr obchodu Sir Staffard Cripps jeden kus prodal. Motor byl přepraven do Sovětského svazu, rozebrán a zkopírován.
Společnost Rolls-Royce se následně pokoušela o soudní vyrovnání v hodnotě 207 milionu Liber, ale od Sovětského svazu žádné peníze nikdy nedostala.
MIG-15 z konstrukční kanceláře Mikojan-Gurevič vzlétl poprvé z Nižnenovgorodského podnikového letiště 30. prosince 1947.
tom, že šlo o velmi dobré letadlo, se západní spojenci přesvědčili také 10. března 1953, kdy byl na Česko-Německé hranici MIGem-15 sestřelen americký letoun F84. Na základě tohoto incidentu, spojenci zvýšili své úsilí k získání letuschopného MIGu-15 pro reverzní inženýrství.
To se jim zcela neočekávaně podařilo ještě ten samý měsíc, kdy polský pilot Franciszek Jarecki uletěl s MIGem do Dánska. Když po přistání vystoupil z letadla oznámil překvapenému personálu ,,Kamerad Comunism kaput".
Stíhačky MIG-15 sloužily v mnoha armádách Varšavské smlouvy až do konce 70. let, kdy už byly beznadějně zastaralé.
Dnes provozuje letku MIG-15 už jen Severní Korea.
Jakkoli byl MIG-15 dobrým letadlem, měl i jednu zásadní vadu. Při prudkém přidání plynu došlo k ,,utržení plamene", tedy motor zkrátka zhasnul. Tato situace se stávala nováčkům, ale také zkušeným pilotům ve stresové situaci. Pozdější úpravy tento problém odstranily.
V různých verzích bylo vyrobeno více než 18 000 ks.
Technické parametry:
rozměry: rozpětí křídel 10,08 m, délka 10,1 m, výška 3,7 m
hmotnost 3 681 kg
maximální vzletová hmotnost 6 038 kg
pohonná jednotka proudový motor Motorlet/Walter M-05 o tahu 22,26 kN
maximální rychlost 1 076 km/h
stoupavost 51,2 m/s
dostup 15 500 m
dolet 1 859 km
objem palivových nádrží 1 460 l
výzbroj kanón N-37 ráže 37 mm (40 nábojů) + 2x kanón NS-23 ráže 23 mm (2x80 nábojů) a až 500 kg řízených, nebo neřízených raket
posádka 1
Věk: 8+
Počet dílků: 504
Brzy byly výrobní možnosti těchto vyspělých stíhaček přeneseny do Československa a Polska. S-102 se zpočátku vyráběl v závodě Rudy Letov a od roku 1953 v Aeru Vodochody.
MIG-15 se stal sovětským exportním hitem a využívaly ho evropské země závislé na SSSR, ale i asijské a africké země.
Stroje tohoto typu se zúčastnily mnoha konfliktů, největší slávu získaly během korejské války, kdy na obloze bojovaly s americkým protějškem F-86 „Saber“.
Balení obsahuje 504 kostek stavebnice a 1 figurku pilota.
Víte, že:
S konstrukcí zcela nového proudového Sovětského letadla výrazně pomohly kořistní plány Focke-Wulfu Ta 183 zabavené v německých továrnách na konci druhé světové války.
Největším problémem pro konstruktéry MIGu byl v počátcích výroby proudových letadel motor. Sověti nejdříve zkoušeli zdokonalit původní německé motory BMW 003, ale tyto pokusy nebyly příliš úspěšné. Nakonec musel MIG požádat tehdejšího vůdce J. Stalina, aby se pokusil zakoupit britskou licenci od společnosti Rolls-Royce. Historické záznamy uvádějí, že na tuto žádost Stalin odpověděl ,,Který blázen by nám prodal licenci na výsledek tajného výzkumu". O to větší bylo pro Ruskou delegaci překvapení, když jim Britský ministr obchodu Sir Staffard Cripps jeden kus prodal. Motor byl přepraven do Sovětského svazu, rozebrán a zkopírován.
Společnost Rolls-Royce se následně pokoušela o soudní vyrovnání v hodnotě 207 milionu Liber, ale od Sovětského svazu žádné peníze nikdy nedostala.
MIG-15 z konstrukční kanceláře Mikojan-Gurevič vzlétl poprvé z Nižnenovgorodského podnikového letiště 30. prosince 1947.
tom, že šlo o velmi dobré letadlo, se západní spojenci přesvědčili také 10. března 1953, kdy byl na Česko-Německé hranici MIGem-15 sestřelen americký letoun F84. Na základě tohoto incidentu, spojenci zvýšili své úsilí k získání letuschopného MIGu-15 pro reverzní inženýrství.
To se jim zcela neočekávaně podařilo ještě ten samý měsíc, kdy polský pilot Franciszek Jarecki uletěl s MIGem do Dánska. Když po přistání vystoupil z letadla oznámil překvapenému personálu ,,Kamerad Comunism kaput".
Stíhačky MIG-15 sloužily v mnoha armádách Varšavské smlouvy až do konce 70. let, kdy už byly beznadějně zastaralé.
Dnes provozuje letku MIG-15 už jen Severní Korea.
Jakkoli byl MIG-15 dobrým letadlem, měl i jednu zásadní vadu. Při prudkém přidání plynu došlo k ,,utržení plamene", tedy motor zkrátka zhasnul. Tato situace se stávala nováčkům, ale také zkušeným pilotům ve stresové situaci. Pozdější úpravy tento problém odstranily.
V různých verzích bylo vyrobeno více než 18 000 ks.
Technické parametry:
rozměry: rozpětí křídel 10,08 m, délka 10,1 m, výška 3,7 m
hmotnost 3 681 kg
maximální vzletová hmotnost 6 038 kg
pohonná jednotka proudový motor Motorlet/Walter M-05 o tahu 22,26 kN
maximální rychlost 1 076 km/h
stoupavost 51,2 m/s
dostup 15 500 m
dolet 1 859 km
objem palivových nádrží 1 460 l
výzbroj kanón N-37 ráže 37 mm (40 nábojů) + 2x kanón NS-23 ráže 23 mm (2x80 nábojů) a až 500 kg řízených, nebo neřízených raket
posádka 1
Věk: 8+
Počet dílků: 504
Parametry
Série | Cold War II |
Věk od | 8 let |
Určení | pro kluky |
Počet dílků | 504 ks |
Výrobce | Cobi |