Originální brzdový lanovod KNOTT s teflonovou kluznou vložkou, nerezovým lankem a tukovými zátkami pro dokonale hladký chod s minimálním odporem. Vhodný zejména pro použití v náročných provozních podmínkách a na lodních přívěsech. Vykazuje také velmi dobrou životnost na přívěsech s delší odstávkou mezi jízdami, kdy zkondenzovaná vzdušná vlhkost může způsobit u standardních lan povrchovou korozi. UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny těchto lanovodů KNOTT rovněž v modré bužírce.... Celý popis
Koupit za 416 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Popis
Originální brzdový lanovod KNOTT s teflonovou kluznou vložkou, nerezovým lankem a tukovými zátkami pro dokonale hladký chod s minimálním odporem.
Vhodný zejména pro použití v náročných provozních podmínkách a na lodních přívěsech. Vykazuje také velmi dobrou životnost na přívěsech s delší odstávkou mezi jízdami, kdy zkondenzovaná vzdušná vlhkost může způsobit u standardních lan povrchovou korozi.
UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny těchto lanovodů KNOTT rovněž v modré bužírce. Tyto napodobeniny mají odlišnou vznitřní konstrukci a nemají nerezové lanko. Veškeré závady brzdového systému vzniklé použitím neoriginálních napodobenin lanovodů jsou vyloučeny ze záruky.
Vhodný pro nápravy KNOTT GB/VGB do 1800 kg (např. GB8, GB10, GB13, GB15, GB18, VGB8, VGB10, VGB13, VGB15, VGB18) a kolové brzdové jednotky KNOTT 16-1365 (160x35), 16-1369/1 (160x35), 20-2425/1 (200x50), 20-2426/1 (200x50), 20-4320 (200x35), 20.32-1647 (203.2x40), 25-2025 (250x40), 25-2026 (250x40).
Zakončení lana závitem M8 na straně pro namontování do vahadel umožňuje použití lanovodu i pro straší typy vahadel bez průřezu pro rychlomontážní lana. Závit zároveň dovolí přesné nastavení vahadel v případech, kdy je měněno pouze jedno lano a stará lana mají mírně odlišnou délku.
Lanovod lze použít i v kombinaci s novými vahadly s bočními průřezy pro rychlomontážní lana.
Pro zajištění lana ve vahadle je nutné použít kulovou matici M8 obj. č. 15021 zajištěnou samojistnou kontramaticí M8 obj. č. 150023. Matice nejsou součástí lana, objednávají se samostatně.
Na straně kolové jednotky je lano ukončené zátiskem, kterým se zavléká do spojky lanovod - rozpěrka. Spojka lanovod - rozpěrka je součástí kolové brzdové jednotky každé nápravy. Lze ji objednat také samostatně pod obj. č. 90075.
Upozornění: U brzdových systému se zanedbanou pravidelnou údržbou se v některých případech může jevit spojka lanovod - rozpěrka jako nalisovaná na laně - obzvláště starší litinové provedení spojky. Je to způsobeno korozí spojky v místě závleku zátisku. Spojku lze zpravidla vždy uvolnit a použít. Postrádá však již původní antikorozní ochranu.
Nátrubek pro nasazení na vyústění kolové jednotky má vnější průměr 22 mm a vnitřní průměr 18,5 mm
Pro dvounápravové přívěsy doporučuje KNOTT tzv. asymetrické zapojení lanovodů, kdy je přední náprava zapojena na jedné straně tandemového vahadla a zadní náprava je zapojena na druhé straně. To např. v případě vytržení jednoho lana při nehodě zajistí lepší symetrii brzdění zbylých kol.
Symetrické zapojení lanovodů, kdy jsou obě levé kolové jednotky zapojené na levou stranu tandemového vahadla a obě pravé kolové brzdové jendotky zapojené na pravou stranu tandemového vahadle je rovněž přípustné a za běžného provozu funkčně obdobné asymetrickému zapojení.
Doporučené délky lanovodů dvouosých přívěsů VAPP (délky bovdenu v mm)
montážní šíře nápravy "b"
pravý př.
levý př.
pravý zad.
levý zad.
pravý zad.
levý zad.
rozvor 730 mm
rozvor 930 mm
1100 mm
730
830
1430
1230
1300 mm
830
930
1430
1430
1630
1530
1400 mm
830
930
1430
1430
1500 mm
930
1030
1530
1530
1630
1630
1720 mm
1030
1230
1630
1530
1800 mm
1030
1230
1630
1630
1820 mm
1030
1230
1630
1630
Doporučené délky lanovodů pro jednoosé přívěsy (délky bovdenu v mm)
montážní šíře
pravý
levý
nápravy "b"
1100 mm
730
730
1300 mm
830
830
1400 mm
930
930
1500 mm
930
930
1800 mm
1030
1030
Vhodný zejména pro použití v náročných provozních podmínkách a na lodních přívěsech. Vykazuje také velmi dobrou životnost na přívěsech s delší odstávkou mezi jízdami, kdy zkondenzovaná vzdušná vlhkost může způsobit u standardních lan povrchovou korozi.
UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny těchto lanovodů KNOTT rovněž v modré bužírce. Tyto napodobeniny mají odlišnou vznitřní konstrukci a nemají nerezové lanko. Veškeré závady brzdového systému vzniklé použitím neoriginálních napodobenin lanovodů jsou vyloučeny ze záruky.
Vhodný pro nápravy KNOTT GB/VGB do 1800 kg (např. GB8, GB10, GB13, GB15, GB18, VGB8, VGB10, VGB13, VGB15, VGB18) a kolové brzdové jednotky KNOTT 16-1365 (160x35), 16-1369/1 (160x35), 20-2425/1 (200x50), 20-2426/1 (200x50), 20-4320 (200x35), 20.32-1647 (203.2x40), 25-2025 (250x40), 25-2026 (250x40).
Zakončení lana závitem M8 na straně pro namontování do vahadel umožňuje použití lanovodu i pro straší typy vahadel bez průřezu pro rychlomontážní lana. Závit zároveň dovolí přesné nastavení vahadel v případech, kdy je měněno pouze jedno lano a stará lana mají mírně odlišnou délku.
Lanovod lze použít i v kombinaci s novými vahadly s bočními průřezy pro rychlomontážní lana.
Pro zajištění lana ve vahadle je nutné použít kulovou matici M8 obj. č. 15021 zajištěnou samojistnou kontramaticí M8 obj. č. 150023. Matice nejsou součástí lana, objednávají se samostatně.
Na straně kolové jednotky je lano ukončené zátiskem, kterým se zavléká do spojky lanovod - rozpěrka. Spojka lanovod - rozpěrka je součástí kolové brzdové jednotky každé nápravy. Lze ji objednat také samostatně pod obj. č. 90075.
Upozornění: U brzdových systému se zanedbanou pravidelnou údržbou se v některých případech může jevit spojka lanovod - rozpěrka jako nalisovaná na laně - obzvláště starší litinové provedení spojky. Je to způsobeno korozí spojky v místě závleku zátisku. Spojku lze zpravidla vždy uvolnit a použít. Postrádá však již původní antikorozní ochranu.
Nátrubek pro nasazení na vyústění kolové jednotky má vnější průměr 22 mm a vnitřní průměr 18,5 mm
Pro dvounápravové přívěsy doporučuje KNOTT tzv. asymetrické zapojení lanovodů, kdy je přední náprava zapojena na jedné straně tandemového vahadla a zadní náprava je zapojena na druhé straně. To např. v případě vytržení jednoho lana při nehodě zajistí lepší symetrii brzdění zbylých kol.
Symetrické zapojení lanovodů, kdy jsou obě levé kolové jednotky zapojené na levou stranu tandemového vahadla a obě pravé kolové brzdové jendotky zapojené na pravou stranu tandemového vahadle je rovněž přípustné a za běžného provozu funkčně obdobné asymetrickému zapojení.
Doporučené délky lanovodů dvouosých přívěsů VAPP (délky bovdenu v mm)
montážní šíře nápravy "b"
pravý př.
levý př.
pravý zad.
levý zad.
pravý zad.
levý zad.
rozvor 730 mm
rozvor 930 mm
1100 mm
730
830
1430
1230
1300 mm
830
930
1430
1430
1630
1530
1400 mm
830
930
1430
1430
1500 mm
930
1030
1530
1530
1630
1630
1720 mm
1030
1230
1630
1530
1800 mm
1030
1230
1630
1630
1820 mm
1030
1230
1630
1630
Doporučené délky lanovodů pro jednoosé přívěsy (délky bovdenu v mm)
montážní šíře
pravý
levý
nápravy "b"
1100 mm
730
730
1300 mm
830
830
1400 mm
930
930
1500 mm
930
930
1800 mm
1030
1030
Parametry
Výrobce | Knott |