Stavebnice modelu slavného ruského tanku T-34-85 v zelené army kamufláži s polskými insigniemi. Sestavený tank má otočnou věž s nastavitelným náměrem kanónu a dřevěnou bednu na nářadí na pravém boku. Pásy jsou funkční a s modelem lze snadno pojíždět po neklouzavém povrchu. Menší modely v měřítku 1:48 přinášejí mnoho radosti a více místa na poličce. První myšlenku na stavbu zcela nového tanku předložil již ruský konstruktér A. Firson, kterého však nechal sovětský vůdce Stalin popravit, a tak tento... Celý popis
Koupit za 431 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Ruský střední tank T-34-85 COBI 2716 - World War II
Doprava:
49 Kč
Skladem
431 Kč
Koupit za 431 Kč
Ed73395 T-6G Texan leptané díly 1/48 for Academy kit
Doprava:
59 Kč
Skladem
210 Kč
Koupit za 210 Kč
Cobi 2716 Ruský střední tank T-34-85
Doprava:
39 Kč
Skladem
529 Kč
Koupit za 529 Kč
COBI 2716 II WW T-34-85, 1:48, 286 k
Doprava:
zdarma
Skladem
599 Kč
Koupit za 599 Kč
COBI 2716 World War II Ruský střední tank T-34-85
Doprava:
49 Kč
597 Kč
Koupit za 597 Kč
Popis
Stavebnice modelu slavného ruského tanku T-34-85 v zelené army kamufláži s polskými insigniemi.
Sestavený tank má otočnou věž s nastavitelným náměrem kanónu a dřevěnou bednu na nářadí na pravém boku.
Pásy jsou funkční a s modelem lze snadno pojíždět po neklouzavém povrchu. Menší modely v měřítku 1:48 přinášejí mnoho radosti a více místa na poličce.
První myšlenku na stavbu zcela nového tanku předložil již ruský konstruktér A. Firson, kterého však nechal sovětský vůdce Stalin popravit, a tak tento úkol čekal až na mladého a ambiciózního inženýra Michaila Koškina, který se nechtěl smířit s pouhým vylepšováním již dávno zastaralé techniky.
M. Koškin v rozporu s příkazy vedení nakreslil v tajnosti něco, co se později stalo skutečnou legendou.
Při testech prototypu v roce 1938 před výborem Rady obrany se nový tank ukázal jako velmi schopný stroj.
Narazil však na zuřivý odpor maršála Kulikova, který se snažil poukazovat na skutečné, nebo smyšlené chyby a dělal to tak dlouho dokud výbor prototyp tanku T-34 neodmítl.
Zdali za postojem Kulikova byl osobní prospěch, totální neschopnost, nebo obojí se již dnes neví. V každém případě byl konstruktér donucen k neobvyklému kroku, který jej nakonec stál život.
Aby M. Koškin prosadil před armádním vedením inovativní konstrukci tanku a navzdory odporu maršála Kulikova, tak se s prototypem T-34 vydal osobně v třeskutém mrazu za Stalinem z Charkova do Moskvy.
Mladý inženýr se však dopustil fatální chyby, když při konstrukci tanku zapomněl na jednu důležitou věc, na topení.
Během 800 km dlouhé cesty M. Koškin prochladl a za několik týdnů zemřel na zápal plic.
Nicméně jeho mise byla úspěšná. Když J. Stalin shlédl nový typ tanku, okamžitě rozhodl o jeho sériové výrobě.
Jeho výroba byla tak jednoduchá, aby montáž zvládla i nekvalifikovaná pracovní síla (bohužel ženy a děti), která nebyla nasazena na frontách.
Tanků T-34 bylo vyrobeno nejvíce ze všech tanků 2. světové války. Celkově bylo vyrobeno v různých verzích více než 80 000 ks z toho 44 900 ks bylo ztraceno v boji.
Tank ve verzi 85 měl vylepšený kanón ráže 85 mm.
Německý generál Paul Ludwig Ewald von Kleist označil na jednání generality T-34 za nejlepší tank na světě. Tanky T-34 díky širokým pásům snadno projížděly i měkkým terénem.
Ještě dnes je zařazen ve výzbroji 9 zemí světa.
Technické parametry:
délka 6,1 m (s kanonem 8,1 m), šířka 3,00 m, výška 2,70 m
hmotnost 32 000 kg
síla čelního pancíře až 90 mm
pohon 12ti válcový dieslový motor V-2-34 38 8L V12 o výkonu 500 k
maximální rychlost 55 km/h na silnici, 20 km/h v terénu
5 rychlosti vpřed a 1 vzad
dojezd 420 km
spotřeba 250 l/100 km letní a 270 l/100 km zimní
brodivost 1,4 m
hlavní zbraň kanón ZIS-S-53 ráže 85 mm (zásoba 56, nebo 60 nábojů), dostřel 14 000 m
sekundární zbraň 2x kulomet DT ráže 7,62 mm
posádka 5
Věk: 7+
Počet dílků: 273
Sestavený tank má otočnou věž s nastavitelným náměrem kanónu a dřevěnou bednu na nářadí na pravém boku.
Pásy jsou funkční a s modelem lze snadno pojíždět po neklouzavém povrchu. Menší modely v měřítku 1:48 přinášejí mnoho radosti a více místa na poličce.
První myšlenku na stavbu zcela nového tanku předložil již ruský konstruktér A. Firson, kterého však nechal sovětský vůdce Stalin popravit, a tak tento úkol čekal až na mladého a ambiciózního inženýra Michaila Koškina, který se nechtěl smířit s pouhým vylepšováním již dávno zastaralé techniky.
M. Koškin v rozporu s příkazy vedení nakreslil v tajnosti něco, co se později stalo skutečnou legendou.
Při testech prototypu v roce 1938 před výborem Rady obrany se nový tank ukázal jako velmi schopný stroj.
Narazil však na zuřivý odpor maršála Kulikova, který se snažil poukazovat na skutečné, nebo smyšlené chyby a dělal to tak dlouho dokud výbor prototyp tanku T-34 neodmítl.
Zdali za postojem Kulikova byl osobní prospěch, totální neschopnost, nebo obojí se již dnes neví. V každém případě byl konstruktér donucen k neobvyklému kroku, který jej nakonec stál život.
Aby M. Koškin prosadil před armádním vedením inovativní konstrukci tanku a navzdory odporu maršála Kulikova, tak se s prototypem T-34 vydal osobně v třeskutém mrazu za Stalinem z Charkova do Moskvy.
Mladý inženýr se však dopustil fatální chyby, když při konstrukci tanku zapomněl na jednu důležitou věc, na topení.
Během 800 km dlouhé cesty M. Koškin prochladl a za několik týdnů zemřel na zápal plic.
Nicméně jeho mise byla úspěšná. Když J. Stalin shlédl nový typ tanku, okamžitě rozhodl o jeho sériové výrobě.
Jeho výroba byla tak jednoduchá, aby montáž zvládla i nekvalifikovaná pracovní síla (bohužel ženy a děti), která nebyla nasazena na frontách.
Tanků T-34 bylo vyrobeno nejvíce ze všech tanků 2. světové války. Celkově bylo vyrobeno v různých verzích více než 80 000 ks z toho 44 900 ks bylo ztraceno v boji.
Tank ve verzi 85 měl vylepšený kanón ráže 85 mm.
Německý generál Paul Ludwig Ewald von Kleist označil na jednání generality T-34 za nejlepší tank na světě. Tanky T-34 díky širokým pásům snadno projížděly i měkkým terénem.
Ještě dnes je zařazen ve výzbroji 9 zemí světa.
Technické parametry:
délka 6,1 m (s kanonem 8,1 m), šířka 3,00 m, výška 2,70 m
hmotnost 32 000 kg
síla čelního pancíře až 90 mm
pohon 12ti válcový dieslový motor V-2-34 38 8L V12 o výkonu 500 k
maximální rychlost 55 km/h na silnici, 20 km/h v terénu
5 rychlosti vpřed a 1 vzad
dojezd 420 km
spotřeba 250 l/100 km letní a 270 l/100 km zimní
brodivost 1,4 m
hlavní zbraň kanón ZIS-S-53 ráže 85 mm (zásoba 56, nebo 60 nábojů), dostřel 14 000 m
sekundární zbraň 2x kulomet DT ráže 7,62 mm
posádka 5
Věk: 7+
Počet dílků: 273
Parametry
Série | Historical Collection |
Věk od | 7 let |
Určení | pro kluky |
Počet dílků | 273 ks |
Výrobce | Cobi |