After the Bauhaus, Before the Internet: A History of Graphic Design Pedagogy

Autor: 
Jazyk: 
english
Vazba: 
Měkká vazba
Počet stran: 
368
A history of design teaching from the mid-1950s to the mid-1990s told through essays, interviews, remembrances, and primary materials. With contributions by more than forty of the most influential voi ...Celý popis
994,00 Kč

Podrobné informace

Více informací
ISBN9781949484090
AutorKaplan Geoff
VydavatelNo Place Pr
Jazykenglish
VazbaPaperback
Rok vydání2022
Počet stran368

Popis knihy

A history of design teaching from the mid-1950s to the mid-1990s told through essays, interviews, remembrances, and primary materials.

With contributions by more than forty of the most influential voices in art, architecture, and design, After the Bauhaus, Before the Internet traces a history of design teaching from the mid-1950s to the mid-1990s through essays, interviews, remembrances, and primary materials. Geoff Kaplan has gathered a multigenerational group of theorists and practitioners to explore what design thinking and interdisciplinarity mean for design and its pedagogy and how they can be placed within a conceptual and historical context.

At a time when all our choices and behaviors are putatively curated, and when "design thinking" is recruited to solve problems from climate change to social media optimization, this volume looks at how design's self-understandings as a discipline have changed and how they affect the ways it writes its own histories and theories.

Proč nakupovat na Enbooku?

  1. velký výběr

    Velký výběr

    Nabízíme miliony knih v angličtině. Od beletrie až po ty nejodborněji odborné.

  2. poštovné zdarma

    Poštovné zdarma

    Poštovné už od 54 Kč a při objednávce nad 1499 Kč doprava na pobočku Zásilkovny zdarma.

  3. skvělé ceny

    Skvělé ceny

    Ceny knih se snažíme držet při zemi a vždy pod cenou doporučovanou vydavatelem, aby si je mohl koupit opravdu každý.

  4. online podpora

    Online podpora

    Můžete využít online chatu, emailu nebo nám zatelefonovat.

  5. osobní přístup

    Osobní přístup

    Nejdůležitější je pro nás Vaše spokojenost. Prodáváme knihy, protože je milujeme. Nejsme žádní nadnárodní giganti, ale poctivá česká firma.