Základní výhodou této frézy je použití vícestupňové převodovky, která Vám dovolí nastavit optimální rychlost pro konkrétní sněhové podmínky. Stroj má konstrukci s nízkým profilem, která zlepšuje stabilitu stroje a rozložení váhy. Polymerový komínek, ovládaný pohodlně z místa obsluhy, snižuje riziko namrzání nebo lepení sněhu na stěny a snižuje hmotnost stroje. Velká rukojeť startovací šňůry umožňuje snadné spouštění motoru i bez sundání rukavic. Technické parametry: Motor: Snow ThorX 55... Celý popis
Koupit za 20 950 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
MTD Smart M 61
Doprava:
zdarma
Skladem
20 950 Kč
Koupit za 20 950 Kč
MTD SMART M 61
Doprava:
zdarma
Skladem
23 500 Kč
Koupit za 23 500 Kč
Sněhová fréza MTD SMART M 61
Doprava:
zdarma
Skladem
23 500 Kč
Koupit za 23 500 Kč
Dvoustupňová sněhová fréza MTD SMART M 61
Doprava:
zdarma
23 250 Kč
Koupit za 23 250 Kč
MTD SMART M 61
Doprava:
140 Kč
Skladem
22 950 Kč
Koupit za 22 950 Kč
Popis
Základní výhodou této frézy je použití vícestupňové převodovky, která Vám dovolí nastavit optimální rychlost pro konkrétní sněhové podmínky. Stroj má konstrukci s nízkým profilem, která zlepšuje stabilitu stroje a rozložení váhy. Polymerový komínek, ovládaný pohodlně z místa obsluhy, snižuje riziko namrzání nebo lepení sněhu na stěny a snižuje hmotnost stroje. Velká rukojeť startovací šňůry umožňuje snadné spouštění motoru i bez sundání rukavic.
Technické parametry:
Motor: Snow ThorX 55 OHV, 179 cm3, 4-takt
Výkon (pracovní otáčky): 3,0 kW/4,0 HP
Výkon max: cca 4,0 kW/5,5 HP
Šířka záběru (cm): 61
Nastavitelná výška záběru: ano
Pojezd: ano
Rychlost vpřed/vzad: 5/2
Kola/vzorek: 13 x 4”, Snow Hog
Průměr šneku (cm): 30
Výška bunkru (cm): 53
Průměr turbíny (cm): 30
Otočný komín: 180°
Nastavení komínu: dálkové, na řídítkách
Elektrostartér: ne
Reflektor: ne
Power steering: ne
Balanční systém: ne
Rukojeť: plně složitelná
Nádrž benzín/olej (l): 1,9/0,6
Hmotnost (kg): 77
Dvoustupňové sněhové frézy
Dvoustupňové sněhové frézy MTD a Yard-Man jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí ocelového přihrnovacího šneku (Extreme-AugerTM). Ten si díky speciálnímu tvaru zubů na povrchu dokonale poradí i se zledovatělým sněhem a jeho úkolem je v první fázi dokonale přihrnout sníh k ústí vy hazovací turbíny. Ve druhé fázi je sníh pomocí této turbíny vytlačen do výhozového komínku. Díky této technologii je fréza schopná zpracovat daleko více sněhu za kratší časový úsek. Motory mají mechanický regulátor s prodlouženou dekompresí pro snadný start i za velmi nízkých teplot. Stejně jako jednostupňové sněhové frézy mají i tyto robustní polymerový komínek, který umožňuje rychlé a snadné nastavení směru odhozu až o 180°. Polymerový materiál pak zabraňuje rezavění, zamrzání, zanášení se a v neposlední řadě také lepení sněhu na stěny komínku. Tyto typy jsou vhodné pro rychlý úklid sněhu z větších ploch, chodníků, cest, parkovišť a podobně.
Motory Snow ThorX OHV
perfektní řešení i do těch nejtvrdších podmínek
Společnost MTD, jako největší výrobce sněhových fréz na světě ví, že mezi klíčové komponenty sněhové frézy patří kvalitní a výkonná pohonná jednotka. Musí bez problémů nastartovat po mnohaměsíční pauze způsobené sezónním způsobem použití, musí nastartovat ráno po extrémně chladné kanadské zimní noci, kdy se teploty blíží i k -50 °C, musí bez poškození přestát první minuty běhu, kdy je ztuhlý olej bližší svojí viskozitou vazelíně, musí být postaven natolik robustně, aby odolal drobným prohřeškům uživatelů při péči o něj a musí mít dostatek síly k boji se zledovatělým nebo mokrým sněhem. Společnost MTD používá výhradně svých motorů MTD a Cub Cadet řady Snow ThorX, které bezezbytku všechny výše popsané požadavky splňují a řadí se k nejlepším a nejspolehlivějším motorům, kterými se dnes dají sněhové frézy osadit.
Základní přednosti motorů Snow ThorX:
Systém OHV
Zapalovací svíčka i ventily jsou u tohoto systému (na rozdíl od systému SV) umístěny přímo nad pístem, v centru spalovacího prostoru, tj. v poloze, která zaručuje nejúčinnější zapálení a prohoření směsi paliva se vzduchem. Výsledkem jsou nižší spotřeba paliva, nižší emise a lepší průběh točivého momentu než u motorů se systémem SV.
Vložka válce z šedé litiny
Píst a pístní kroužky se velmi podobají těm používaným v automobilovém průmyslu. Díky použití vložky válce s šedé litiny se výrazně zmenšuje opotřebení, snižuje se spotřeba oleje motoru a výrazně se prodlužuje jeho životnost.
Kliková hřídel z kované oceli
Tento materiál má mnohem lepší poměr pevnost/váha než běžně používaná litina. Pro motor to znamená jednoznačně delší životnost.
Vačková hřídel z litiny
Velmi kvalitní druh litiny používaný u motorů MTD má jednoznačně lepší pevnostní parametry a delší životnost než běžně používané komponenty z polyamidu (nylon).
Heavy Duty ložiska klikové hřídele
Tyto průmyslová ložiska odolávají daleko lépe většímu zatížení a jsou méně náchylná k otěru způsobeného kontaminací oleje nečistotami nebo dokonce nízkým stavem oleje v klikové skříni.
Vyvažovací hřídel (pro typ Snow ThorX 90, 110, 130)
Vyvažovací hřídel je vyrobena z litiny a je na ní excentricky umístěné závaží, které účinně vyvažuje vibrace vzniklé pohybem pístu, klikové hřídele a ojnice. Motor běží jemněji a má vyváženější chod s minimem vibrací.
230V elektrický startér (mimo MTD MTD M 53, MTD M 56, MTD M 61)
Z dlouholeté praxe vyplývá, že systémy, které pohání startér pomocí 12V baterie jsou za nízkých teplot neúčinné. Baterie nemá dostatek kapacity nastartovat stroj za teplot pod bodem mrazu. Frézy MTD používají výhradně startér na 220V. Po připojení na běžnou zásuvku frézu lehce nastartujete stisknutím tlačítka. Jakmile je jednou motor teplý, lehce ho kdykoliv znovu nastartujete pomocí startovací šňůry.
Mechanický regulátor otáček motoru
Kontroluje otáčky motoru a vyznačuje se rychlou reakcí na náhlé změny v zatížení motoru, které jsou při odklízení sněhu běžné. Výsledkem je plynulý a bezproblémový přísun výkonu od motoru.
Dekompresní ventil
Minimalizuje sílu potřebnou k překonání komprese motoru při ručním startování a přispívá tak k velmi pohodlné obsluze stroje. Chod startovací šňůry je tak rovnoměrný po celé délce a na vytažení šňůry je potřebné minimální úsilí.
Ruční sytič a nastřikovací benzínová pumpička
Nejspolehlivější řešení bezproblémového a snadného startu při teplotách pod bodem mrazu.
Elektronické zapalování
Indukční zapalování je pro použití za nízkých teplot ideální, protože vytváří déle trvající jiskru, nutnou k snadnému a spolehlivému startu i za nízkých teplot.
XXL hrdlo olejové nádrže a měřící tyčka hladiny oleje
Pro snadné dolévání oleje a kontrolu hladiny oleje i ve ztížených podmínkách.
XXL hrdlo nádrže na benzín
Dovoluje snadné doplnění paliva i bez použití trychtýře. Robustní uzávěr nádrže dovolí bezpečné dotažení bez rizika přetočení závitu (nebezpečí při sníženém citu při použití rukavic).
Ergonomický ovládací panel
Všechny ovládací prvky motoru jsou ergonomicky seskupeny na levé straně motoru. Všechny ovladače jsou dostatečně dimenzované, aby umožňovali snadnou obsluhu i v rukavicích.
XXL rukojeť startovací šňůry
Velká pohodlná rukojeť pro snadné startování motoru v rukavicích.
Výkonný tlumič výfuku s ochrannou proti popálení
Nový dvoukomorový tlumič výrazně potlačuje hluk motoru, což uvítá nejenom uživatel stroje, ale i sousedé v okolí.
Výkon motorů
Výkon motorů je relativní veličina. Různé způsoby měření vykazují rozdílné výsledky. Evropské normy přesně udávají, za jakých podmínek výkon měřit. Důraz je kladen na výkon motoru v pracovních otáčkách. Takto naměřený výkon naleznete u fréz MTD a Cub Cadet na štítku stroje. Jedná se o výkon, který zákazník opravdu využívá. Někteří výrobci nebo distributoři stále uvádějí tzv. maximální výkon motoru, který se měří za jiných podmínek, než určuje evropská legislativa. Tento výkon (měřený při max. otáčkách na motoru zbavených veškerých filtrů atd.) potom nemá se skutečným použitím stroje mnoho společného a je zavádějící. U fréz MTD a Cub Cadet ho uvádíme pouze pro hrubou orientaci a možnost srovnání s produkty, které se ještě neřídí platnými evropskými normami.
Technické parametry:
Motor: Snow ThorX 55 OHV, 179 cm3, 4-takt
Výkon (pracovní otáčky): 3,0 kW/4,0 HP
Výkon max: cca 4,0 kW/5,5 HP
Šířka záběru (cm): 61
Nastavitelná výška záběru: ano
Pojezd: ano
Rychlost vpřed/vzad: 5/2
Kola/vzorek: 13 x 4”, Snow Hog
Průměr šneku (cm): 30
Výška bunkru (cm): 53
Průměr turbíny (cm): 30
Otočný komín: 180°
Nastavení komínu: dálkové, na řídítkách
Elektrostartér: ne
Reflektor: ne
Power steering: ne
Balanční systém: ne
Rukojeť: plně složitelná
Nádrž benzín/olej (l): 1,9/0,6
Hmotnost (kg): 77
Dvoustupňové sněhové frézy
Dvoustupňové sněhové frézy MTD a Yard-Man jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí ocelového přihrnovacího šneku (Extreme-AugerTM). Ten si díky speciálnímu tvaru zubů na povrchu dokonale poradí i se zledovatělým sněhem a jeho úkolem je v první fázi dokonale přihrnout sníh k ústí vy hazovací turbíny. Ve druhé fázi je sníh pomocí této turbíny vytlačen do výhozového komínku. Díky této technologii je fréza schopná zpracovat daleko více sněhu za kratší časový úsek. Motory mají mechanický regulátor s prodlouženou dekompresí pro snadný start i za velmi nízkých teplot. Stejně jako jednostupňové sněhové frézy mají i tyto robustní polymerový komínek, který umožňuje rychlé a snadné nastavení směru odhozu až o 180°. Polymerový materiál pak zabraňuje rezavění, zamrzání, zanášení se a v neposlední řadě také lepení sněhu na stěny komínku. Tyto typy jsou vhodné pro rychlý úklid sněhu z větších ploch, chodníků, cest, parkovišť a podobně.
Motory Snow ThorX OHV
perfektní řešení i do těch nejtvrdších podmínek
Společnost MTD, jako největší výrobce sněhových fréz na světě ví, že mezi klíčové komponenty sněhové frézy patří kvalitní a výkonná pohonná jednotka. Musí bez problémů nastartovat po mnohaměsíční pauze způsobené sezónním způsobem použití, musí nastartovat ráno po extrémně chladné kanadské zimní noci, kdy se teploty blíží i k -50 °C, musí bez poškození přestát první minuty běhu, kdy je ztuhlý olej bližší svojí viskozitou vazelíně, musí být postaven natolik robustně, aby odolal drobným prohřeškům uživatelů při péči o něj a musí mít dostatek síly k boji se zledovatělým nebo mokrým sněhem. Společnost MTD používá výhradně svých motorů MTD a Cub Cadet řady Snow ThorX, které bezezbytku všechny výše popsané požadavky splňují a řadí se k nejlepším a nejspolehlivějším motorům, kterými se dnes dají sněhové frézy osadit.
Základní přednosti motorů Snow ThorX:
Systém OHV
Zapalovací svíčka i ventily jsou u tohoto systému (na rozdíl od systému SV) umístěny přímo nad pístem, v centru spalovacího prostoru, tj. v poloze, která zaručuje nejúčinnější zapálení a prohoření směsi paliva se vzduchem. Výsledkem jsou nižší spotřeba paliva, nižší emise a lepší průběh točivého momentu než u motorů se systémem SV.
Vložka válce z šedé litiny
Píst a pístní kroužky se velmi podobají těm používaným v automobilovém průmyslu. Díky použití vložky válce s šedé litiny se výrazně zmenšuje opotřebení, snižuje se spotřeba oleje motoru a výrazně se prodlužuje jeho životnost.
Kliková hřídel z kované oceli
Tento materiál má mnohem lepší poměr pevnost/váha než běžně používaná litina. Pro motor to znamená jednoznačně delší životnost.
Vačková hřídel z litiny
Velmi kvalitní druh litiny používaný u motorů MTD má jednoznačně lepší pevnostní parametry a delší životnost než běžně používané komponenty z polyamidu (nylon).
Heavy Duty ložiska klikové hřídele
Tyto průmyslová ložiska odolávají daleko lépe většímu zatížení a jsou méně náchylná k otěru způsobeného kontaminací oleje nečistotami nebo dokonce nízkým stavem oleje v klikové skříni.
Vyvažovací hřídel (pro typ Snow ThorX 90, 110, 130)
Vyvažovací hřídel je vyrobena z litiny a je na ní excentricky umístěné závaží, které účinně vyvažuje vibrace vzniklé pohybem pístu, klikové hřídele a ojnice. Motor běží jemněji a má vyváženější chod s minimem vibrací.
230V elektrický startér (mimo MTD MTD M 53, MTD M 56, MTD M 61)
Z dlouholeté praxe vyplývá, že systémy, které pohání startér pomocí 12V baterie jsou za nízkých teplot neúčinné. Baterie nemá dostatek kapacity nastartovat stroj za teplot pod bodem mrazu. Frézy MTD používají výhradně startér na 220V. Po připojení na běžnou zásuvku frézu lehce nastartujete stisknutím tlačítka. Jakmile je jednou motor teplý, lehce ho kdykoliv znovu nastartujete pomocí startovací šňůry.
Mechanický regulátor otáček motoru
Kontroluje otáčky motoru a vyznačuje se rychlou reakcí na náhlé změny v zatížení motoru, které jsou při odklízení sněhu běžné. Výsledkem je plynulý a bezproblémový přísun výkonu od motoru.
Dekompresní ventil
Minimalizuje sílu potřebnou k překonání komprese motoru při ručním startování a přispívá tak k velmi pohodlné obsluze stroje. Chod startovací šňůry je tak rovnoměrný po celé délce a na vytažení šňůry je potřebné minimální úsilí.
Ruční sytič a nastřikovací benzínová pumpička
Nejspolehlivější řešení bezproblémového a snadného startu při teplotách pod bodem mrazu.
Elektronické zapalování
Indukční zapalování je pro použití za nízkých teplot ideální, protože vytváří déle trvající jiskru, nutnou k snadnému a spolehlivému startu i za nízkých teplot.
XXL hrdlo olejové nádrže a měřící tyčka hladiny oleje
Pro snadné dolévání oleje a kontrolu hladiny oleje i ve ztížených podmínkách.
XXL hrdlo nádrže na benzín
Dovoluje snadné doplnění paliva i bez použití trychtýře. Robustní uzávěr nádrže dovolí bezpečné dotažení bez rizika přetočení závitu (nebezpečí při sníženém citu při použití rukavic).
Ergonomický ovládací panel
Všechny ovládací prvky motoru jsou ergonomicky seskupeny na levé straně motoru. Všechny ovladače jsou dostatečně dimenzované, aby umožňovali snadnou obsluhu i v rukavicích.
XXL rukojeť startovací šňůry
Velká pohodlná rukojeť pro snadné startování motoru v rukavicích.
Výkonný tlumič výfuku s ochrannou proti popálení
Nový dvoukomorový tlumič výrazně potlačuje hluk motoru, což uvítá nejenom uživatel stroje, ale i sousedé v okolí.
Výkon motorů
Výkon motorů je relativní veličina. Různé způsoby měření vykazují rozdílné výsledky. Evropské normy přesně udávají, za jakých podmínek výkon měřit. Důraz je kladen na výkon motoru v pracovních otáčkách. Takto naměřený výkon naleznete u fréz MTD a Cub Cadet na štítku stroje. Jedná se o výkon, který zákazník opravdu využívá. Někteří výrobci nebo distributoři stále uvádějí tzv. maximální výkon motoru, který se měří za jiných podmínek, než určuje evropská legislativa. Tento výkon (měřený při max. otáčkách na motoru zbavených veškerých filtrů atd.) potom nemá se skutečným použitím stroje mnoho společného a je zavádějící. U fréz MTD a Cub Cadet ho uvádíme pouze pro hrubou orientaci a možnost srovnání s produkty, které se ještě neřídí platnými evropskými normami.
Parametry
Otočný komín | ano |
Výška bunkru | 53 cm |
Power steering | ne |
Typ frézy | dvoustupňové |
Vyhřívání rukojeti | ne |
Výrobce | MTD |
Hmotnost | 77 kg |
Výkon motoru | 4 HP |
Elektrostart | ne |
Šířka záběru | 61 cm |
Objem nádrže | 2 l |
Výkon | 3 kW |
Pohon | benzínové |