Originální brzdový lanovod KNOTT s teflonovou kluznou vložkou a tukovými zátkami pro dokonale hladký chod s minimálním odporem. Vhodný pro nápravy KNOTT GB/VGB do 1800 kg (např. GB8, GB10, GB13, GB15, GB18, VGB8, VGB10, VGB13, VGB15, VGB18) a kolové brzdové jednotky KNOTT 16-1365 (160x35), 16-1369/1 (160x35), 20-2425/1 (200x50), 20-2426/1 (200x50), 20-4320 (200x35), 20.32-1647 (203.2x40), 25-2025 (250x40), 25-2026 (250x40). UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny lanovodů KNOTT.... Celý popis

Koupit za 407 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Originální brzdový lanovod KNOTT s teflonovou kluznou vložkou a tukovými zátkami pro dokonale hladký chod s minimálním odporem.
Vhodný pro nápravy KNOTT GB/VGB do 1800 kg (např. GB8, GB10, GB13, GB15, GB18, VGB8, VGB10, VGB13, VGB15, VGB18) a kolové brzdové jednotky KNOTT 16-1365 (160x35), 16-1369/1 (160x35), 20-2425/1 (200x50), 20-2426/1 (200x50), 20-4320 (200x35), 20.32-1647 (203.2x40), 25-2025 (250x40), 25-2026 (250x40).
UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny lanovodů KNOTT. Tyto napodobeniny mají odlišnou vznitřní konstrukci. V řadě případů se snaží použitím modrého opláštění napodobit vzhled originálních KNOTT lanovodů s nerezovým lankem. Veškeré závady brzdového systému vzniklé použitím neoriginálních napodobenin lanovodů jsou vyloučeny ze záruky.
Zakončení lana rychlomontážní koncovkou (tzv. čočkou) umožňuje snadné a rychlé zapojení lana do nových vahadel KNOTT s bočním průřezem pro zavléknutí lana bez použití nářadí.
Lanovody s rychlomontážní koncovkou doporučujeme měnit vždy všechny najednou. Při výměně pouze jednoho brzdového lana je vhodnější použití lanovodu se závitem (najdete také v naší nabídce), kde lze na závitu přesně přizpůsobit délku zbývajícím starším lanům.
Lanovod nelze použít i v kombinaci se starším typem vahadla bez bočních průřezů pro rychlomontážní lana.
Na straně kolové jednotky je lano ukončené zátiskem, kterým se zavléká do spojky lanovod - rozpěrka. Spojka lanovod - rozpěrka je součástí kolové brzdové jednotky každé nápravy. Lze ji objednat také samostatně pod obj. č. 90075.
Upozornění: U brzdových systému se zanedbanou pravidelnou údržbou se v některých případech může jevit spojka lanovod - rozpěrka jako nalisovaná na laně - obzvláště starší litinové provedení spojky. Je to způsobeno korozí spojky v místě závleku zátisku. Spojku lze zpravidla vždy uvolnit a použít. Postrádá však již původní antikorozní ochranu.
Nátrubek pro nasazení na vyústění kolové jednotky má vnější průměr 22 mm a vnitřní průměr 18,5 mm
Pro dvounápravové přívěsy doporučuje KNOTT tzv. asymetrické zapojení lanovodů, kdy je přední náprava zapojena na jedné straně tandemového vahadla a zadní náprava je zapojena na druhé straně. To např. v případě vytržení jednoho lana při nehodě zajistí lepší symetrii brzdění zbylých kol.
Symetrické zapojení lanovodů, kdy jsou obě levé kolové jednotky zapojené na levou stranu tandemového vahadla a obě pravé kolové brzdové jendotky zapojené na pravou stranu tandemového vahadle je rovněž přípustné a za běžného provozu funkčně obdobné asymetrickému zapojení.

Doporučené délky lanovodů dvouosých přívěsů VAPP (délky bovdenu v mm)

montážní šíře nápravy "b"
pravý př.
levý př.
pravý zad.

levý zad.

pravý zad.
levý zad.

 
 
 
rozvor 730 mm
rozvor 930 mm

1100 mm
730
830
1430
1230
 
 

1300 mm
830
930
1430
1430
1630
1530

1400 mm
830
930
1430
1430
 
 

1500 mm
930
1030
1530
1530
1630
1630

1720 mm
1030
1230
1630
1530
 
 

1800 mm
1030
1230
1630
1630
 
 

1820 mm
1030
1230
1630
1630
 
 

Doporučené délky lanovodů pro jednoosé přívěsy (délky bovdenu v mm)

montážní šíře
pravý
levý

nápravy "b"
 
 

1100 mm
730
730

1300 mm
830
830

1400 mm
930
930

1500 mm
930
930

1800 mm
1030
1030

 
Zobrazit více

Parametry

Výrobce Knott