Kolekce Středozemě / Hobit+Pán prstenů / 15UHD - UHD 4k BD
Balení obsahuje dvě trilogie (Pán prstenů a Hobit) v obou sestřizích, 15 disků Trilogie Pán prstenů - Rozšířené verze 6x 4k Ultra HD Blu-ray - Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160) - HDR (HDR-10 + Dolby Vision) - Poměr stran 2.39:1 - Původní znění v Dolby Atmos - České titulky - 6x BD-100 (třívrstvý UHDBD) Trilogie Pán prstenů - Kinoverze 3x 4k Ultra HD Blu-ray - Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160) - HDR (HDR-10 + Dolby Vision) - Poměr stran 2.39:1 - Původní znění v Dolby Atmos - České... Celý popis
Popis
Balení obsahuje dvě trilogie (Pán prstenů a Hobit) v obou sestřizích, 15 disků
Trilogie Pán prstenů - Rozšířené verze
6x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.39:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- 6x BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Trilogie Pán prstenů - Kinoverze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.39:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- 3x BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Dostanu nativní 4k Ultra HD?
Ano. Nejdříve trocha historie: Všechny tři filmy trilogie Pán prstenů byly točeny na klasický 35 mm kinofilm, přičemž VFX záběry byly renderovány ve 2k a následně leptány na film. Ve 2k pak byl původně každý z dílů i masterován a tedy i distribuován. V čase premiéry tak byl Pán prstenů promítán z distribučních materiálů, které pocházely ze 2k přechodové digitální kopie (i když se jednalo o projekce z filmového pásu).
Pro účely 4k Ultra HD Blu-ray releasu se však studio vrátilo k původním negativům a ve 4k skenovalo jak netknuté 35 mm hrubé materiály, tak první generace 35 mm přepisů VFX záběrů. Při tomto procesu vznikl nový 4k master, na kterém pracovala novozélandská WETA Digital. Tento 4k master nabízí nejen vyšší rozlišení než kopie v časech kinopremiéry (a tím pádem samozřejmě i než v časech uvedení na Blu-ray), ale vedle zvýšení kvality kresby také nový barevný grading, který na UHDBD může využít WCG a HDR, tedy rozšíření barevného i jasového prostoru.
Jelikož se jedná o plnohodnotný a naprosto nový 4k remaster, lze s jistotou říct, že Pán prstenů takhle dobře nikdy nevypadal, a to v žádné ze svých dosavadních podob, tedy ani v kině, ani na Blu-ray. Nejen to - jak tomu při podobných remasterinzích bývá, s jistotou se dá říct, že lépe už jednotlivé filmy trilogie vypadat ani nebudou.
O tom, jak studio dosáhlo nových 4k masterů a proč slibují nové přepisy enormní upgrade oproti Blu-ray edicím, si můžete přečíst na blogu Blu-space.cz.
Trilogie Hobit - Rozšířené verze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.40:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Trilogie Hobit - Kinoverze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.40:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Dostanu nativní 4k Ultra HD?
Peter Jackson je tak trochu hračička, takže když dostal prakticky neomezený rozpočet k natočení Hobita, rozhodl se využít ho i k zajištění v té době nejmodernější záznamové techniky. Všechny tři díly Hobita proto vznikaly optikou digitálních kamer Red Epic, které zaznamenávaly hrubé materiály v 5k rozlišení.
Vzhledem k tomu, že celá trilogie obsahuje vysoko nad šest tisíc VFX záběrů, tedy záběrů s počítačově generovanými efekty, musel se následný master spokojit se 2k rozlišením, neboť renderování efektů ve 4k by bylo násobně dražší, technicky náročnější a samozřejmě by trvalo déle. I výsledný master se pak zastavil na 2k. Pro účely Ultra HD prezentace je tedy Hobit upsamplován. I tak se ale dá oproti původním edicím očekávat značné zlepšení kresby. Jednak materiál může využít drobného skoku v rozlišení mezi Full HD a 2k, jednak je profesionální upscale kvalitativně lepší, než by bylo upsamplování z Full HD, jednak mohou filmy těžit z modernějšího způsobu komprese v podobě HEVC, jednak se mohou filmy opřít o výhody rozšířeného barevného a jasového prostoru, tedy WCG a HDR. Obzlvášť od HDR se dá očekávat extrémní kvalitativní skok, neboť Peter Jackson je známý lpěním na práci s kontrasty, ostrými highlighty, dramatickým vyobrazením oblohy, či efektní práci se světlem všeobecně. To je něco, co může v HDR obzvlášť vyniknout. V domácích podmínkách prostě Hobit nikdy nevypadal tak dobře a po obrazové stránce vlastně předčí i většinu projekcí z času, kdy byl v kinech.
Pokud přemýšlíte, zda by se mohl Hobit na UHDBD objevit také v HFR, tedy vysoké snímkové frekvenci, pak nikoli. Hobit byl totiž točen ve 48fps, což je snímková frekvence, kterou formát UHDBD neumí, ba co hůře, neuměly by ji zobrazit ani televizory. Film je proto prezentován ve standardním 24fps. O HFR jsme mimochodem psali na našem blogu Blu-space.cz.
Trilogie Pán prstenů - Rozšířené verze
6x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.39:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- 6x BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Trilogie Pán prstenů - Kinoverze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.39:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- 3x BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Dostanu nativní 4k Ultra HD?
Ano. Nejdříve trocha historie: Všechny tři filmy trilogie Pán prstenů byly točeny na klasický 35 mm kinofilm, přičemž VFX záběry byly renderovány ve 2k a následně leptány na film. Ve 2k pak byl původně každý z dílů i masterován a tedy i distribuován. V čase premiéry tak byl Pán prstenů promítán z distribučních materiálů, které pocházely ze 2k přechodové digitální kopie (i když se jednalo o projekce z filmového pásu).
Pro účely 4k Ultra HD Blu-ray releasu se však studio vrátilo k původním negativům a ve 4k skenovalo jak netknuté 35 mm hrubé materiály, tak první generace 35 mm přepisů VFX záběrů. Při tomto procesu vznikl nový 4k master, na kterém pracovala novozélandská WETA Digital. Tento 4k master nabízí nejen vyšší rozlišení než kopie v časech kinopremiéry (a tím pádem samozřejmě i než v časech uvedení na Blu-ray), ale vedle zvýšení kvality kresby také nový barevný grading, který na UHDBD může využít WCG a HDR, tedy rozšíření barevného i jasového prostoru.
Jelikož se jedná o plnohodnotný a naprosto nový 4k remaster, lze s jistotou říct, že Pán prstenů takhle dobře nikdy nevypadal, a to v žádné ze svých dosavadních podob, tedy ani v kině, ani na Blu-ray. Nejen to - jak tomu při podobných remasterinzích bývá, s jistotou se dá říct, že lépe už jednotlivé filmy trilogie vypadat ani nebudou.
O tom, jak studio dosáhlo nových 4k masterů a proč slibují nové přepisy enormní upgrade oproti Blu-ray edicím, si můžete přečíst na blogu Blu-space.cz.
Trilogie Hobit - Rozšířené verze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.40:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Trilogie Hobit - Kinoverze
3x 4k Ultra HD Blu-ray
- Filmy ve 4k Ultra HD (3840 x 2160)
- HDR (HDR-10 + Dolby Vision)
- Poměr stran 2.40:1
- Původní znění v Dolby Atmos
- České titulky
- Český dabing v Dolby Digital 5.1
- BD-100 (třívrstvý UHDBD)
Dostanu nativní 4k Ultra HD?
Peter Jackson je tak trochu hračička, takže když dostal prakticky neomezený rozpočet k natočení Hobita, rozhodl se využít ho i k zajištění v té době nejmodernější záznamové techniky. Všechny tři díly Hobita proto vznikaly optikou digitálních kamer Red Epic, které zaznamenávaly hrubé materiály v 5k rozlišení.
Vzhledem k tomu, že celá trilogie obsahuje vysoko nad šest tisíc VFX záběrů, tedy záběrů s počítačově generovanými efekty, musel se následný master spokojit se 2k rozlišením, neboť renderování efektů ve 4k by bylo násobně dražší, technicky náročnější a samozřejmě by trvalo déle. I výsledný master se pak zastavil na 2k. Pro účely Ultra HD prezentace je tedy Hobit upsamplován. I tak se ale dá oproti původním edicím očekávat značné zlepšení kresby. Jednak materiál může využít drobného skoku v rozlišení mezi Full HD a 2k, jednak je profesionální upscale kvalitativně lepší, než by bylo upsamplování z Full HD, jednak mohou filmy těžit z modernějšího způsobu komprese v podobě HEVC, jednak se mohou filmy opřít o výhody rozšířeného barevného a jasového prostoru, tedy WCG a HDR. Obzlvášť od HDR se dá očekávat extrémní kvalitativní skok, neboť Peter Jackson je známý lpěním na práci s kontrasty, ostrými highlighty, dramatickým vyobrazením oblohy, či efektní práci se světlem všeobecně. To je něco, co může v HDR obzvlášť vyniknout. V domácích podmínkách prostě Hobit nikdy nevypadal tak dobře a po obrazové stránce vlastně předčí i většinu projekcí z času, kdy byl v kinech.
Pokud přemýšlíte, zda by se mohl Hobit na UHDBD objevit také v HFR, tedy vysoké snímkové frekvenci, pak nikoli. Hobit byl totiž točen ve 48fps, což je snímková frekvence, kterou formát UHDBD neumí, ba co hůře, neuměly by ji zobrazit ani televizory. Film je proto prezentován ve standardním 24fps. O HFR jsme mimochodem psali na našem blogu Blu-space.cz.
Parametry
Žánr | fantasy |
Originální název | Lord of the Rings: The Two Towers |
Typ | filmy |
4K rozlišení | ano |
Režie | Peter Jackson |
Herecké obsazení | Viggo Mortensen |
České titulky | ano |
Český dabing | ano |
3D film | ne |
Druh nosiče | Blu-ray |