Z komentáře k původnímu LP albu vydanému Supraphonem v roce 1977 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: Neznáme důvody, proč tvorba ANTONÍNA DVOŘÁKA z počátku roku 1876 nese tolik rysů bolestného neklidu, úzkostného zamyšlení a melancholie, jež ještě před polovinou roku vyvrcholily náčrtem oratoria Stabat Mater...Snad tu přeznívají ještě některé inspirační podněty z opery Vanda, vytvořené v druhé polovině roku 1875, a přenášejí se i do děl s nevysloveným programem, jako je na počátku roku 1876 komponované... Celý popis

Koupit za 69 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Z komentáře k původnímu LP albu vydanému Supraphonem v roce 1977 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně:
Neznáme důvody, proč tvorba ANTONÍNA DVOŘÁKA z počátku roku 1876 nese tolik rysů bolestného neklidu, úzkostného zamyšlení a melancholie, jež ještě před polovinou roku vyvrcholily náčrtem oratoria Stabat Mater...Snad tu přeznívají ještě některé inspirační podněty z opery Vanda, vytvořené v druhé polovině roku 1875, a přenášejí se i do děl s nevysloveným programem, jako je na počátku roku 1876 komponované Klavírní trio g moll a Smyčcový kvartet E dur. Mezi těmito díly a náčrtem Stabat Mater vznikají ČTYŘI SBORY, op. 29, představující vlastně vývojový článek mezi prvním a dalšími cykly Moravských dvojzpěvů, aspoň pokud jde o sbory Nepovím a Opuštěný, komponované rovněž na texty ze slavné sbírky Sušilovy. Tyto dva sbory mají ostatně víc dvořákovské osobitosti, originality v modulačních plánech i rytmických a metrických zajímavostí, než prvé dva sbory cyklu, psané na slova Adolfa Heyduka…
Zobrazit více

Parametry

Vydavatelství SUPRAPHON a.s., SUPRAPHON a.s. (online)