Zapalovací svíčka pro dvojtaktní motory Zapalovací svíčka pracuje ve velmi náročných podmínkách. Při hoření směsi je ve válci teplota okolo 2000-2500°C a tlak až 6MPa. Při sání je ve válci podtlak a teplota okolo 60°C. Tyto stavy se velmi rychle střídají. Svíčka musí odolávat napěťovým rázům okolo 25-30kV a někdy i výše. Proto kladou výrobci na konstrukci a použitý materiál zapalovacích svíček vysoké nároky.  Konstrukce svíčky Hlavní konstrukční materiály pro svíčku jsou kovy a keramika.Od koncovky... Celý popis

Koupit za 79 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Zapalovací svíčka pro dvojtaktní motory

Zapalovací svíčka pracuje ve velmi náročných podmínkách. Při hoření směsi je ve válci teplota okolo 2000-2500°C a tlak až 6MPa. Při sání je ve válci podtlak a teplota okolo 60°C. Tyto stavy se velmi rychle střídají. Svíčka musí odolávat napěťovým rázům okolo 25-30kV a někdy i výše. Proto kladou výrobci na konstrukci a použitý materiál zapalovacích svíček vysoké nároky. 

Konstrukce svíčky

Hlavní konstrukční materiály pro svíčku jsou kovy a keramika.Od koncovky pro kabel, opatřené závitem (click mechanismem) pro připojení vysokonapěťového kabelu, až po spodní část koncovky, kde je upevněna střední elektroda. Dále se spojení elektrody s koncovkou a jejich uchycení v izolátoru provádí polovodivým křemíkovým zátavem. Při vysoké teplotě sline zátav s materiálem izolátoru a tak zajistí dokonalou těsnost. Izolátor, nejdůležitější součást každé svíčky, musí odolávat mechanickému a tepelnému namáhání,velmi dobře těsnit, vynikat malou tepelnou roztažností a povrch musí být hladký, aby zabraňoval usazování nečistot. Základním materiálem je oxid hlinitý (Al2O3). Pouzdro je ocelové a slouží k upevnění svíčky do hlavy válce. Utěsnění svíčky v hlavě válce se u svíček s plochým těsnícím sedlem řeší Al nebo Cu těsněním, popřípadě v některých případech má svíčka kuželovitou těsnící plochu a používá se bez vloženého těsnění.Elektroda je silně opotřebována, což je zapříčiněno vlivy elektrickými, jako je eroze, vznikající opalováním při hořením výboje a tepelně-chemickými. Za zmímku samozřejmě tedy stojí vliv koroze, způsobený agresivním prostředím ve válci. Opotřebení má za následek vzrůstající velikost zapalovacího napětí. Tyto podmínky vyžadují s ohledem na použití a provozní podmínky různé uspořádání elektrod i rozdílné druhy materiálů.Čím je menší vzdálenost elektrod, tím menší je zapalovací napětí. Může nastat situace, že nebude stačit energie jiskry na zapálení směsi paliva se vzduchen. Čím je vzdálenost větší tím větší je zapalovací napětí a tím může být velikost energie jiskry naopak příliš velká. 
Příklad vzdálenosti elektrod0,25-0,35mm – speciální motory, zejména závodní vozy0,4-0,5mm – magnetové zapalování0,6-0,8mm – bateriové zapalování1mm a více – elektronické zapalování 
U vzdáleností rozteče elektrod však obecně přirozeně platí doporučení výrobce zapalovací svíčky. 
Popis a fotografie jsou obecně ilustrační.Kompatibilní se všemi sadami motorů MACHINA, Sky Hawk.Několik slov o výrobciŘada zapalovacích svíček BRISK SUPER, s jednou vnější elektrodou, střední elektroda s mědděným jádrem a elektrodou vyrobenou ze speciální slitiny itria s mědí, určena pro vozidla používající olovnatý i bezolovnatý benzín, univerzální použití pro různé druhy provozu.BRISK Tábor se řadí mezi přední světové výrobce zapalovacích svíček a snímačů, jehož výrobky směřují na výrobní linky největších automobilek, jako například VW, Škoda, Audi, Bentley, Seat.BRISK Tábor je akciovou společností s ryze českým kapitálem, která vznikla privatizací podniku Jiskra v roce 1992. Je pokračovatelem tradice výroby zapalovacích svíček v Táboře, jejíž počátky se datují do roku 1935.Značky BRITA, CÍL a PAL byly vždy zárukou kvality a také svázány s mnoha úspěchy v motoristickém sportu. Současná značka BRISK navazuje na tyto tradice. Vlastní výzkumná základna, rozsáhlé investice do výroby a zejména zavedení systémů jakosti byly zúročeny několikanásobným navýšením výroby a pronikáním do prvovýrob.
Zobrazit více