️ Stahovák silentbloků zadní nápravy (Ford MK4 a Volvo) Tento specializovaný přípravek je navržen pro precizní výměnu silentbloků vlečných ramen zadní nápravy (tzv. "podélných ramen"). Jeho hlavní devizou je konstrukce umožňující práci přímo na vozidle. Díky tomu ušetříte čas, který byste jinak strávili kompletní demontáží ramen, odpojováním brzdového systému a následným odvzdušňováním. Klíčové vlastnosti a vychytávky - Magnetická fixace: Kelímek pro lisování je vybaven magnety, které drží... Celý popis

Koupit za 2 099 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

️ Stahovák silentbloků zadní nápravy (Ford MK4 a Volvo)

Tento specializovaný přípravek je navržen pro precizní výměnu silentbloků vlečných ramen zadní nápravy (tzv. "podélných ramen"). Jeho hlavní devizou je konstrukce umožňující práci přímo na vozidle. Díky tomu ušetříte čas, který byste jinak strávili kompletní demontáží ramen, odpojováním brzdového systému a následným odvzdušňováním.

Klíčové vlastnosti a vychytávky

-

Magnetická fixace: Kelímek pro lisování je vybaven magnety, které drží distanční podložky a kroužky na místě. To je neocenitelné při práci pod autem, kdy potřebujete mít volné ruce pro manipulaci s klíčem.

-

Vysoká kompatibilita: Sada je přesně tvarována pro specifický design silentbloků platforem Ford a Volvo, kde běžné univerzální stahováky často selhávají kvůli nedostatku místa nebo atypickému tvaru ramene.

-

OEM přesnost: Nástroj je konstruován pro servis originálních dílů (např. Ford 1865034, Volvo 31476222) i kvalitních náhrad od značek Lemförder, Febi či Swag.

Podporovaná vozidla

Značka
Modely
Rok výroby

Ford
Mondeo Mk IV, S-Max, Galaxy
2006 – 2015

Volvo
S60 II, V60, S80 II, V70 III, XC60, XC70 II
od 2007

Důležitá pravidla pro dlouhou životnost nástroje

Tento stahovák přenáší při lisování obrovské síly. Pro jeho správné fungování je nutné dodržet následující:

-

Stop rázovým utahovákům: K pohonu používejte výhradně ruční klíče. Rázový utahovák vyvíjí rázy, které mohou okamžitě "strhnout" závit na tyči nebo poškodit ložisko matice.

-

Mazání (Vazelína): Závitovou tyč a dosedací plochu matice musíte před každým použitím bohatě namazat vysokotlakým mazivem (ideálně s příměsí MoS2 – grafitová vazelína). Suchý závit se pod tlakem zahřeje a zadře.

-

Čištění ramene: Před lisováním nového silentbloku lůžko v rameni očistěte od rzi a nečistot. Starý silentblok doporučujeme před demontáží prostříknout uvolňovačem šroubů.

-

Momentový limit: Nepřekračujte utahovací moment 180 Nm. Pokud silentblok ani při této síle nepovolí, je nutné mu pomoci (např. mírným nahřátím lůžka – pozor na poškození laku a okolních dílů).

Referenční kódy kompatibilních dílů

Přípravek je plně kompatibilní s těmito OEM čísly silentbloků:

-

Ford: 1865034, 1566841, 1566829, 6G91-5K896-BB.

-

Volvo: 31476222, 31277755, 31277756.

-

Aftermarket: Lemförder 35543 01, Febi 39208, Swag 50 93 9208.

Tento stahovák je investice, která se vrátí hned při první výměně díky ušetřenému času.

 

Ukázka postupu práce s podobnou sadou:

 

1. Pozor na orientaci (To je největší chyba!)

Tenhle silentblok není symetrický a v rameni musí být nalisován v přesném úhlu.

-

Tip: Než ten starý vylisuješ, vezmi si bílý popisovač nebo rýsovací jehlu a udělej si značku na rameni přesně proti ose toho „jazyka“ (středu) silentbloku. Nový tam musí jít úplně stejně, jinak se ti guma uvnitř překroutí hned při první jízdě a za měsíc ho měníš znova.

2. Levá strana u Volva (Specialitka)

U modelů Volvo (V70, S80 atd.) na levé straně často překáží plechový držák nebo kryt, kvůli kterému tam ten stahovák pořádně nesedne.

-

Tip: Někdy je rychlejší ten plech mírně přihnout nebo ho úplně sundat, než se snažit stahovák rvát „přes závit“. U Fordu je tam obvykle víc místa.

3. Jak si pomoct, když se mu nechce (A že se mu nebude chtít)

Tyhle silentbloky tam bývají „zapečené“ od soli i 10 let. Pokud cítíš, že už rveš za klíč příliš velkou silou a vřeteno začíná úpět:

-

Tepelný šok: Nahřej oko ramene (ne silentblok, ale to hliníkové/ocelové lůžko kolem) horkovzduškou. Pak vezmi uvolňovač šroubů s mrazicím efektem a stříkni ho přímo na střed silentbloku. Materiál zapracuje a usazená rez povolí.

-

Kladivo jako pomocník: Když máš stahovák v tahu (pod tlakem), klepni z boku do oka ramene kladivem. Ty vibrace často stačí k tomu, aby se to „utrhlo“ a začalo se to hýbat.

4. Čistota vnitřního lůžka

Jakmile je starý silentblok venku, uvidíš v rameni vrstvu oxidace a rzi.

-

Tip: Nespoléhej na to, že to tam nový silentblok „protlačí“. Vezmi smirkové plátno nebo jemný lamelový kotouč do vrtačky a vnitřek ramene vylešti do čista. Pak ho mázni montážní pastou nebo mýdlem na pneu. Nikdy tam nedávej motorový olej ani vazelínu, která by mohla rozežírat gumu nového silentbloku (pokud nepoužiješ silikonovou).

5. Utahování ramen na zemi (Zlaté pravidlo)

Tohle platí pro všechny silentbloky:

-

Tip: Až budeš rameno montovat zpět do karoserie, nedotahuj hlavní šrouby, když auto visí na zvedáku. Musíš ho spustit na kola (nebo podložit nápravu převodovým zvedákem do provozní výšky) a dotáhnout až v zatíženém stavu. Jinak ten nový silentblok hned „nastřihneš“, protože bude v klidu v extrémním předpětí.

 
Zobrazit více