Specialized Roval CLX

100 %
(1 hodnocení)

Jako první přišla zapletená kola CLX 64. Potom 32ky. Po dovršení několikanásobných vítězství v Grand Tour, svěťácích a dalších nám došlo, že je ideální čas posunout se zase o kus vpřed. Potřebovali jsme vyvinout opravdovou pecku. Zapletená kola, která by měla aerodynamické výhody 64ek a uměla stoupat jako 32ky. To vše se nám podařilo zhmotnit do nových CLX 50. V momentě, kdy jsme se rozhodli vrhnout se do návrhu CLX 50 Disc, jsme měli jasné cíle – vyrobit kola, která budou 45-55 mm vysoká, bezdušová... Celý popis

Koupit za 62 999 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Jako první přišla zapletená kola CLX 64. Potom 32ky. Po dovršení několikanásobných vítězství v Grand Tour, svěťácích a dalších nám došlo, že je ideální čas posunout se zase o kus vpřed. Potřebovali jsme vyvinout opravdovou pecku. Zapletená kola, která by měla aerodynamické výhody 64ek a uměla stoupat jako 32ky. To vše se nám podařilo zhmotnit do nových CLX 50.

V momentě, kdy jsme se rozhodli vrhnout se do návrhu CLX 50 Disc, jsme měli jasné cíle – vyrobit kola, která budou 45-55 mm vysoká, bezdušová (2Bliss Ready), aerodynamicky uzpůsobená a ultra široká s hmotností kolem 1400 gramů. Znamenalo to vypůjčit si některé techniky, které jsme použili u vývoje ostatních kol CLX. Pro úsporu hmotnosti jsme se inspirovali u našich CLX 32 a pro prvky aero jsme využili CLX 64. Jedině tak bylo možné vyrobit kola vyhovující všem našim požadavkům.

Vytáhli jsme z rukávu všechna esa pro ušetření každého gramu bez toho, aniž bychom museli obětovat odolnost. Provedli jsme řadu studií u různých výšek ráfků, abychom se potkali s našimi striktními požadavky pro hmotnost a tuhost. Právě v tomto momentu jsme se rozhodli pro ráfek vysoký 50mm.

Po určení nejvhodnější výšky jsme skočili po hlavě do určování nejvhodnějšího tvaru za pomoci počítačového modelování Computational Fluid Dynamics, aby se kola CLX 50 stala těmi nejrychlejšími. Chvíli to trvalo, ale nakonec se nám podařilo z mnoha kandidátů vybrat tři, které jsme následně zpracovali na CNC, nasadili do rámu kola a otestovali v našem větrném tunelu. Zde jsme testovali všechna naše zapletená kola, s plášti o šířce 24C, protože pneumatiky mohou celkový výkon zásadně ovlivnit.

Po zvolení optimálního tvaru ráfku v závislosti na našich hmotnostních požadavcích, jsme se jej rozhodli doplnit o náboj Aero Flange (AF) s vnitřní konstrukcí DT Swiss 240, která disponuje legendárními ložisky CeramicSpeed 12x142 mm s pevnou osou a 21 paprsky DT Swiss Aerolite. Pak už jen zbývalo finální testování. A výsledek? Výška 50mm a hmotnost páru 1415 gramů neznamená pouze o 100 gramů nižší váhu, než jakou najdete u závodních kol, ale také se podle nejrůznějších srovnávacích testů ukázalo, že jsou CLX 50 rychlejší, než většina kol ve své kategorii.

- Typ ráfku: Karbon, plášťový, bezdušový (2bliss-ready)
- Materiál ráfku: karbon
- Brzdný povrch: karbon
- Výška brzdné plochy: 12 mm
- Výška ráfku: 50 mm
- Šířka ráfku: 20,7 mm (vnitřní), 29,4 mm (vnější)
- Typ výpletu: radiální
- Počet paprsků: 16
- Typ paprsků: DT Swiss Aerolite T-head
- Typ niplů: DT Swiss Pro Lock hexagonal
- Náboj předního kola: Roval AF1, Ložiska CeramicSpeed
- Způsob montáže: ručně postavené
- Navíc: polstrovaný obal na kolo Roval, Roval rychloupínák, záslepky ráfku Roval a bezdušový ventilek, Brzdové destičky SwissStop Black Prince
- Hmotnost: 607 g
Zobrazit více

Parametry

Výrobce Specialized
Typ silniční
Zadní ano
Přední ano
Materiál karbon
Typ brzd kotoučové

Podobné produkty